Waar ben je naar op zoek?
Vragen over ophalen en retour
-
Let op: Onze One-Way service is tijdelijk niet beschikbaar.
Ja, dat kan. Onze One-Way Service is op aanvraag ook mogelijk in het buitenland. Wanneer je de personenauto of personenbus, welke je gehuurd hebt in Nederland, bij een Avis vestiging in het buitenland wilt inleveren, zal er een extra bedrag in rekening worden gebracht. De hoogte van dit bedrag hangt af van de retourlocatie.
Let op: De One-Way Service is in het buitenland niet mogelijk voor bestelbussen.
Geeft bij je reservering aan waar je de huurauto wilt inleveren. Dit kan via onze internationale online reserveringsmodule, ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of via één van onze Avis vestigingen.
-
Ja dat is mogelijk. Wij bieden je de mogelijkheid om de huurauto na sluitingstijd in te leveren. Je blijft echter aansprakelijk voor de huurauto tot een medewerker van Avis de auto in ontvangst kan nemen (openingstijd vestiging de volgende dag). Houd er rekening mee dat er bij sommige vestigingen 'betaald parkeren' geldt.
Laat je je bij de verhurende Avis vestiging of ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 -900 55 55 informeren over de voorwaarden wanneer je de auto buiten de openingstijden wilt in te leveren.
-
Ons callcenter is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 - 18.00 uur via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55.
Voor de openingstijden van onze vestigingen in Nederland verwijzen wij je graag door naar onze rubriek Vestigingen. Reserveringen kun je 24 uur per dag maken via ons online reserveringssysteem.
-
Ja, dat kan. Met onze One-Way Service kunnen personenauto’s, personenbussen en bestelbussen in Nederland worden teruggebracht bij een andere Avis vestiging dan waar deze is opgehaald. Wel moet je tijdens jouw reservering aangeven bij welke vestiging je de huurauto in wilt leveren. Dit kan via onze online reserveringsmodule, ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of via één van onze Avis vestigingen.
-
Neem de volgende documenten mee bij het afhalen van jouw huurauto. Deze documenten moeten op naam staan van de hoofdbestuurder. Avis behoudt zich het recht voor om vooraf de gegevens te controleren.
Huurders met een woonadres in Nederland:
- Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit).
- Een adreslegitimatie in de vorm van een (digitaal) bank- of giroafschrift, loonstrook, uittreksel bevolkingsregister, afschrift van telefoonabonnement vaste telefonie of afschrift van een telefoonabonnement GSM. Dit document mag niet ouder zijn dan 30 dagen.
- Voor het besturen van een vrachtauto vanaf de klasse T1OR dien je in het bezit te zijn van een chauffeurspas.
- Een eventuele extra bestuurder moet bij het moment van ophalen van de huurauto aanwezig zijn. Deze extra bestuurder hoeft alleen een geldig rijbewijs te laten zien.
Huurders met een woonadres in het buitenland:
- Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit).
- Een geldig internationaal rijbewijs, indien het originele rijbewijs in een niet-Westers schrift is geschreven.
- Een geldig paspoort.
- Een retourticket of adreslegitimatie van het verblijfadres in Nederland zoals een bevestiging van het hotel waar je verblijft.
- Een eventuele extra bestuurder moet bij het moment van ophalen van de huurauto aanwezig zijn. Deze extra bestuurder hoeft alleen een geldig rijbewijs te laten zien.
-
Ja, elke huurauto die je huurt, krijg je volgetankt mee zodat je direct naar jouw bestemming kunt gaan. In Nederland hoort de huurauto ook volgetankt retour te worden gebracht. Wanneer dit niet gebeurt zullen er aftank- en benzinekosten in rekening worden gebracht.
-
Voor de exacte locaties in Nederland verwijzen wij je graag door naar onze rubriek Vestigingen.
Daarnaast is Avis wereldwijd gevestigd in meer dan 150 landen. Voor meer informatie over buitenlandse vestigingen verwijzen wij je graag door naar de internationale Avis website
-
Breng je de auto eerder terug dan gepland? Dan betaal je alsnog het volledige bedrag. Je krijgt geen geld terug voor de niet gebruikte huurdagen.